Piove - Het regent

10 mei 2023 - Firenze, Italië

Al enkele dagen werd regen en zelfs onweer verwacht, maar bleef het gelukkig telkens uit. Vanmorgen tegent het dan wel. Volgens de buienradar zijn er zelfs over heel Italië buien. Niets aan te doen. Voordeel is dat de stof van de auto spoelt, de prachtige natuur een extra impuls krijgt en er minder bosbranden zullen ontstaan. Wij zitten droog en op de veranda is het met 18°C prima toeven. Zeker met onze playlist Italiaanse canzoni songs.

De intensiteit van de regen wisselt. Als het niveau ‘motregen’ regent trekken we de wandelkleding en -schoenen aan, capuchon op en lopen stroomopwaarts via de lungarno het pad langs de Arno, nu de andere richting dan naar het centrum. Het is druilerig en grijs. We komen bij het dorp Girone en nemen daar bij caffetteria Il Girone twee caffè met een brioche en een buscotto. De caffè smaakt prima, dat moet ook wel want een oorkonde aan de wand getuigt ervan dat uitbaatster Luciana Moretti Espresso Italiano Specialist is. Boffen wij even.

Daarna wandelen we de tweeënhalve kilometer terug.

Eenmaal bij onze bungalow op de camping begint het prompt harder te regenen. Wat een timing.

De middag is voor de e-reader, de foto’s en Rummikub. Wat dat laatste betreft loopt mijn Lief op mij uit, de tussenstand is nu 3 – 1 voor haar. Mijn tijd komt nog wel.

Begin van de avond wordt het droog en fietsen we alsnog naar het centro storico. Firenze bij avond beleven. Dat heeft een prachtige sfeer. Diverse straatmuzikanten trekken veel publiek en daarmee extra gezelligheid. Ter afsluiting drinken we een wijntje bij Pizzeria Berberè, waar we telkens onze fietsen stallen. Aan de wand hangt de melding dat Berberè in 2022 van de 50 beste pizzaketens ter wereld de 4e plaats heeft bereikt. Later maar eens uitproberen.

Half twaalf zijn we weer op de camping.

Buona notte Welterusten

1. Miep.:
    11 mei 2023
    Goed dat het regent. Behalve jouw reacties er op hier nog 1, anders zijn jullie het ontwent. Want hier heeeel veel daarvan.
  2. Liset en Ted:
    11 mei 2023
    Gelukkig hoeft je de auto nu niet te wassen😂