Thuis

30 juni 2023 - Heerhugowaard, Nederland

Na een heerlijke nachtrust en zeer uitgebreid, prima ontbijt checken we uit bij deze ruime en moderne accommodatie en lopen naar Die Altstadt van Limburg an der Lahn.

Door een voetgangerstunnel onder het spoor door en aan de andere kant bij Die Altstadt. De opgang van de tunnel is een hangplek voor verslaafden en daklozen. Net als gisteravond zijn die er nu ook weer. Jammer te zien dat mensen ooit een verkeerde afslag hebben genomen of om wellicht andere redenen in deze positie zijn geraakt.

Die Altstadt van Limburg heeft veel typische vakwerkhuizen. Altijd leuk te zien. Wat nu weer opvalt, net als gisteravond, is dat het overgrote deel van de horeca italiaans is. Ook andere winkels hebben Italiaanse namen. Sommige Engelse namen.
Waarom niet trots op de eigen cultuur?

Hoe dan ook. Door het vakwerk en de smalle straatjes komt het historische centrum knus over.
We nemen ergens een Tasse Kaffee en lopen terug naar de auto.

Voor 11 uur vertrekken we voor de laatste 420 km.
Onderweg is er vaak oponthoud. We zijn de tel kwijtgeraakt hoe vaak het langzaam rijden, stilstaan, en optrekken is. Over de eerste 210 km doen we ruim 3,5 uur.

In Nederland is het weer Radio538. Voelt bijna thuis. Het is erg druk op de weg maar het rijdt wel goed door.
Rutger nodigt ons uit voor avondeten.
Rond 17 uur rijden we Heerhugowaard in.

's Avonds na het opruimen en de eerste was in de machine, zetten we de CD 'Nessuno è solo' op van Tiziano Ferro.

A più tardi  Tot later

Er volgt nog één laatste verslag

1. Petra:
    Welkom thuis!
    Nu nagenieten van jullie prachtige reis!
  2. Remco Onkenhout:
    1 juli 2023
    Welkom thuis! Ik ga jullie reisverslagen missen hoor.
  3. Marianne:
    1 juli 2023
    Al die Italiaanse namen is speciaal om rustig afscheid te kunnen nemen van 8 weken 'La Dolce Vita'
    Wat een prachtige eind foto van jullie beiden. Je ziet echt dat jullie samen genieten