Stau Stau Stau & Nav-Nel

29 juni 2023 - Limburg an der Lahn, Duitsland

Na het gevarieerde ontbijt -nog wel zelf jouw eitje koken- dat we heerlijk buiten verorberen, met zicht op het meer, gaan we weer wandelen langs de waterkant.
Heerlijk rustig. Kabbelend water.
Een enkeling heeft zich op een grasveldje al geïnstalleerd voor de dag: ligbedje, parasol, koelbox, hoedje en zonnebrand.
Verderop is een yogales aan de gang.

Het is rustig, bijna sereen, aan het water. Er is prachtig zicht op de bergen Rigli, Titlis en Mythen.
De naam van het meer heeft zijn oorsprong in de historische vier "woudstreken"; de drie oerkantons Uri, Schwyz en Unterwalden en het kanton Luzern, die samen het Vierwoudstrekenmeer omgeven.

Om 10 uur vertrekken we uit Centraal Zwiterland.
Het is druk op de wegen maar we rijden vlot Duitsland binnen.

Navigatie-Nel voorspelt een verkeers oponthoud van 30 minuten in de middag. Die blijkt er niet te zijn. Ook een volgende aankondiging van 30 minuten file blijkt gelukkig loos. Maar als ze geen Stau meer voorspelt, volgt vanaf Karlsruhe de één na de ander. Van een half uur langzaam voortrollen en stilstaan, tot drie kwartier optrekken-stilstaan-optrekken-stilstaan-enz. bij een volgende Stau. Een derde Stau blijft ons ook niet bespaard.

Dan blijkt Nav-Nel de ingevoerde overnachting bij een hotel in Limburg an der Lahn volledig te negeren.
We gingen er van uit dat Nav-Nel ons deed omrijden vanwege file op de snelste route, maar dat blijkt achteraf niet het geval. Omdat we tussendoor een pauze hebben gehad is de "route-via" in het navigatie systeem op niet-actief gezet. Blijkt achteraf.
Dit leermomentje kost ongeveer drie kwartier omrijden. Het hotel hadden we namelijk onderweg vast gelegd en betaald zonder annuleren, dus een alternatieve overnachting is geen optie.
Het kan verkeren.

Eenmaal om 19 uur bij B4 Hotel in Limburg an der Lahn, worden we positief verrast. Modern, ruim, super vriendelijke receptie en slechts 7 minuten lopen van Die Alstadt.
Daar lopen we één Aziatisch restaurant en vier Italiaanse restaurants/pizzeria's voorbij. Het moet zo zijn.

Een heerlijke Verdicchio bij de ravioli en om het af te leren (echt niet!) een tiramisu.

A domani Tot morgen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Elly:
    Bijna thuis!
  2. Liset en Ted:
    30 juni 2023
    Welkom terug in Nederland!
  3. Hammy Draaistra:
    30 juni 2023
    Ondanks de stau blijft het genieten.
    Goede reis