Spiaggia

17 juni 2024 - Loiri Porto San Paolo, Italië

Waar we bij Inghirios tijdens het ontbijt onthaald werden op relaxte Zen muziek, is het hier bij Borgo di Campagna anders.
De diepe basdreunen van Club muziek vergezellen ons bij de croissants, pannekoekjes met aardbei en honing, en yoghurtjes. Gelukkig was alleen het tafeltje bij de geluidsbox vrij...
We zijn wakker.

En dat is nodig.
Want Jolanda merkt fijntjes op dat ik me vanmorgen heb gedoucht met body lotion. "Nee, dat was body gel, de andere flacons zijn shampoo" is mijn reactie. Maar ze had (weer) gelijk.

Het ontbijt is zeer uitgebreid. Enorm veel keus.

Als we nog maar net onderweg zijn blokkeert de Polizia de weg. Daarvoor een veertigtal voertuigen, voornamelijk tractoren, met een geel/groene vlag met de tekst Coldiretti. Dat is een agrarische organisatie, maar waar het protest over gaat is ons onduidelijk. De voertuigen vormen een colonne en rijden langaam de snelweg op. Gelukkig alleen op de rechterbaan. Zodra de hele bubs eenmaal de autostrada is opgereden, kunnen wij de stoet passeren.

In San Teodoro nemen wij de caffè. Het is een erg verzorgd dorp met een prachtige kerk.

Door naar Spiaggia La Cinta, even buiten San Teodoro. Het heeft een hagelwit zand, zoals we nog nergens op Sardegna hebben gezien. Het is erg druk. Hoezo maandag - werkdag?
We zoeken een plekje achter twee enorme, pukkelige billen waartussen een draadje verdwijnt. En een harige, giga birra-buik. De billen en buik geven nèt niet voldoende schaduw, dus loop ik nog even naar de auto om de parasol te halen.
Er waait een heerlijk windje langs de kust waardoor de 29°C veel aangenamer aanvoelt.
De zee is super helder en heeft kleurschakeringen van smaragdgroen tot azuurblauw. Prachtig.
Het water voelt behaaglijk aan.

Bij de kaap Capo Coda Cavallo zijn normaal gesproken prachtige vergezichten over de kust en de eilanden, waaronder Isola di Tavolara met haar hoge steile krijtrotsen. Maar we worden we geconfronteerd met het fenomeen nebbia 'zeemist'. Vanaf de hoge Capo is zelfs het strand slechts af en toe ten dele zichtbaar, laat staan de eilanden
Bij Ristorante Punta Est Vista Mare nemen we pinsi.

Stagna di San Teodoro is een lagune, waar onder andere flamingo's zich bevinden. Eindelijk flamingo's spotten en fotograferen. Maar Italië en flamingo's is voor ons geen gelukkige combinatie, want ook hier zijn de 'gekromde snavels'  in geen velden of wegen te bekennen.

Dichtbij onze accommodatie ligt  Porto Taverna. Omdat de zeemist inmiddels is opgetrokken is vanaf hier het uitzicht op Isola di Tavolara prachtig. We nemen een crodino op het strand en genieten van het uitzicht.

1. Matthijs:
    17 juni 2024
    Mooi verhaal weer Bert en veel belevenissen in 2,5 week.
    Ben wel benieuwd hoe dat paard bij het zwembad kwam ?
  2. Bert van Cappelle:
    17 juni 2024
    Dat paard hoort bij de boerderij en de bijbehorende agriturismo. Het loopt de hele dag los en kwam gisteravond bij het avondeten gezellig bij mensen aan tafel staan.
  3. Jacqueline Onkenhout:
    18 juni 2024
    Ik heb wel eens gehoord van er staat een paard in de gang maar er staat een paard bij de tafel kende ik nog niet😂
  4. Remco Onkenhout:
    18 juni 2024
    Wat een prachtig strand. Heerlijk hoor.
  5. Elly:
    Prachtig strand zo wit
  6. Toos:
    18 juni 2024
    Mooie locaties, heerlijk om jullie te volgen.

Jouw reactie