Montesoffio

14 juni 2023 - Barchi, Italië

Bij het ontbijt krijgen we vanmorgen DRIE stukken eigen gemaakte torta. Nonna blijkt dus gevoelig voor de complimenten. Oké, de yoghurt blijft achterwege, dus misschien rekende nonna op drie complimentjes gisteren...
Het is een gedateerde accommodatie, maar super- superschoon. Elke dag wordt schoon gemaakt, bed opgemaakt en krijgen we nieuwe handdoeken. Het zwenbad en het uitzicht op Assisi zijn geweldig. De prijs/kwaliteit is daarmee bijzonder goed.
Als uitvalsbasis voor Umbria een perfecte locatie. Hier komen we terug.

Er is qua weer allerta gialla code geel voorspeld voor het overgrote deel van Italië (dank voor de melding Geard), met name in de middag onweer. Daarom rijden we op tijd weg. Zodat we voor de middag droog overkomen op de volgende locatie.
Na het 'Bella Italia-debacle' gisteren hebben we onze lijst weer geraadpleegd, plus de weersvoorspellingen en besluiten we naar Le Marche te reizen. Country House Montesoffio in Barchi / Terre Roveresche om precies te zijn. Tip van Berna (dank).

We vertrekken 09.10 uur en rijden eerst naar een supermercato om boodschappen in te slaan voor ons appartement. Uiteindelijk vertrekken we 09.45 uur richting Barchi.
Navigatie-Nel stuurt ons keurig naar de nieuwe locatie. Tot bij Gubbio. Daar blijkt de weg te zijn afgesloten vanwege werkzaamheden aan een tunnel. Borden geven de omleidingsrichting aan..., tot 1 kilometer. Daarna zoek je het zelf maar uit.
Dan blijkt de alternatieve weg óver de bergen. Een vijf kwartier extra. En navigatie-Nel volledig van slag.
Via de S201. Achtentwintig kilometer [piep] weggetjes. Het lijkt wel een maanlandschap zoveel kuilen. Maar de fietsdrager overleeft het. Kreunend en krakend, dat dan weer wel.
We hebben een klein buitje onderweg en om 13.00 arriveren in Barchi / Terre Roveresche.

Een biologische boerderij van Anja Pronker en Emile Kuypers. 6,5 ha druiven, olijven en fruitbomen. Zij exploiteren de Agriturismo van april tot november. Het ligt bovenop een heuvel met rondom zicht op prachtige groene en bruingele heuvels van Le Marche. Ver weg van de bewoonde wereld.

Wij mogen kiezen en nemen appartement G. Eén van de twee aan de kopse kant van het complex.
Een mooi en ruim appartement met beneden de keuken/woonkamer en boven de slaap-/badkamer. Stijlvol ingericht. De veranda heeft een zitje, een hangmat en 240° zicht op de kleurrijke heuvels.
Onze gastvrouw onthaalt ons op een drankje en geeft een rondleiding.

Eenmaal uitgeladen gaat het regenen. Sweater of trui aan en een goede gelegenheid voor de e-readers.
We videobellen weer met het thuisfront. Altijd leuk de (klein)kinderen weer te zien. De behoefte om ze weer te knuffelen wordt groter.

Het weer klaart op.
Na het eten lopen we naar de salone de gemeenschappelijke ruimte. Koffie automaat, versnaperingen, koelkast met birra en vino, een kast vol eigen gemaakte jams, plus olijfolie en wijnen van eigen bodem. Zet maar een streepje als je iets gebruikt. En een TV... samen met vier andere gasten kijken we naar de halve finale Nations League Nederland - Kroatië.

Buona serata Fijne avond nog

1. Marja:
    14 juni 2023
    Mooie omgeving wij hebben hier een half uurtje vandaan op Camping Podere sei Poorte gestaan in Monteciccardo