Hangmat

18 juni 2023 - Barchi, Italië

We worden laat wakker. Oorzaak: een gezellige avond, veel wijn, maar omdat die biologisch is geen enkele vorm van kater.

Jolanda had Ger horen spreken over de app 'Merlin birds' en heeft die app gisteravond gedownload op haar mobiel. Die geeft aan welke vogel je op dat moment hoort. Als we in de hangmatten wat lezen zet Jolanda de app aan. In een kwartier tijd horen we de Merel, Wielewaal, Koolmees, Zwartkop, Kanarie, Vink, Huismus, Bijeneter, Putter, Houtduif, en Nachtegaal.
En een haan in de verte, maar die horen we zonder app.

We lopen naar voren om Ger en Marielle gedag te zeggen, zij reizen door naar Piemonte. Vervolgens nemen we een aantal caffè, op het terras voor de salone.
Daarna duiken we in het zoute zwembad.

Een hagedis snelt langs mijn voeten voorbij.

's Middags speelt Nederlands Voetbalelftal tegen Italië voor de 3e - 4e plaats van de Nations League. Oranje speelt een belabberde eerste helft 0 - 2. Ook in tweede helft overtuigen ze niet echt hoewel er meer gestreden wordt. 2 - 3 is de einduitslag. Tijdens de wedstrijd zoek ik naar een volgende locatie. Zonder succes voorlopig.

Dan maar weer een plons in het zwembad. Er is een gelukkig wat wind waardoor het prima toeven is als we na het zwemmen op een ligbed opdrogen.
Hangmat en e-reader... dat is het zo'n beetje vandaag.

Jolanda tovert weer iets lekkers op tafel.

Het lukt Max Verstappen wèl vandaag om te winnen. Wat ons vooralsnog niet lukt is een volgende accommodatie. Morgen verder zoeken.

A domani Tot morgen

1. Miep.:
    18 juni 2023
    Zit er genoeg zout in dat water om te blijven drijven?
  2. Bert:
    19 juni 2023
    Dat nou weer niet 😀
  3. Els:
    19 juni 2023
    Ik liep wat achter met je verhalen lezen. En nu weer bij.
    Mooi, leuk, gezellig, lekker, gaaf!
    Dat zijn de beste benamingen voor wat jullie beleven.
    Buon divertimento! 🙋🏻‍♀️
  4. Rik:
    26 juni 2023
    De hagedis met pootjes omhoog? Een buiklanding nadat het hem een zwieperd gaf??