Agriturismo Montesoffio

20 juni 2023 - Barchi, Italië

We hebben eerder heerlijke plekken gehad waar het goed relaxed was. Maar Agriturismo Montesoffio is relaxen 2.0. Zeg maar piano piano piano piano.
Komt waarschijnlijk ook omdat de boeren om ons heen nauwelijks de akkers en velden (hoeven te) bewerken. Je hoort alleen maar de natuur: het geritsel van de wind door de bomen en struiken, soms de sprintjes van de hagedissen op de houten vlonder van de veranda, en bovenal de vogels. De hele dag getjilp van vogels. Plus de fraaie vergezichten.... Zeer rustgevend.

Vanmorgen detecteerde de vogel-app van Jolanda, naast de al eerder genoemde soorten, de Turkse Tortel, Gierzwaluw, Graszanger, Gekraagde Roodstaart, en de Tjiftjaf.
We wachten nog op de Flierefluiter, de Gebraden Gans, de Oelewapper en de Schele Schijtlijster. Naar verluidt zitten die hier ook...
Het is te warm om de voorgenomen wandeling te doen. Hangmat dus. Relaxen 2.0.
Het is ook heerlijk struinen over het landgoed Montesoffio. Uiteraard de wijnranken en vergezichten daar tussendoor, de olijfbomen, maar ook de fruitbomen, kruidentuin, bloeiende planten en struiken. Menig insect komt daar op af.

We pakken alvast wat in. Morgen naar een volgende locatie. Dat was dit keer lastig vinden. We worden kritischer na Montesoffio, en het voorseizoen is volop aan de gang. Mede daardoor zijn gebroken weken nauwelijks te boeken. Maarrr... we hebben weer wat leuks gevonden. Dat is voor morgen.

Eerst la cena het avondeten.
Anja had beloofd nog een keer voor ons te koken. "En nu wel foto's maken !"

A più tardi Tot later

We zitten weer met z'n achten aan tafel. De nieuwe ospiti gasten Theo en Loes uit Velden er bij. Het eten is weer verrukkelijk.
Antipasto: bruscchetta, gevulde kaas met o.a. noten, amandelschaafsel en kruiden, kaas uit de oven en salami.
Primo: dunne tagliatelle, pomodori, en salsiccia (kleingesneden) italiaanse worstjes, knoflook-crumble, en peterselie.
Secondo: gegrilde paprika met venkelmoes en venkel, rijst en gestoofd kalfsvlees.
Dolce: taartje met bodem van bastognekoek, boter, room, eigeel en basilicum (verrassend).
Tenslotte Caffè.
Het is wederom heerlijk met passende wijnen en geanimeerde -soms serieuze- gesprekken. Een Topavond.
Het is al na middernacht als wij als eerste naar ons appartement vertrekken.

Buona notte Goede nacht

1. Berna Heijink:
    20 juni 2023
    Fijn dat deze locatie jullie zo goed is bevallen!
  2. Bert:
    25 juni 2023
    Jazeker! Nogmaals dank voor de tip.
  3. Miep.:
    21 juni 2023
    Mooie foto van die bij/hommel. Het dons is te zien.
  4. Petra:
    22 juni 2023
    Wat gezellig dat je ‘s avonds eet met andere gasten, en het ziet er ook allemaal heerlijk uit!